Onlinecasinon och arbete: VIP-ansvarig för casinon

vip casino

Casino VIP Manager är en nyckelperson, men nästan osynlig, i ekonomin på online-kasinon. Det spelar ingen roll om det är ett landbaserat spelrum eller ett nätcasino: Casino VIP Manager kan inte missa det. I de större kasinona finns det faktiskt inte bara ett, utan flera.

Casino VIP Manager kan skämtsamt definieras som de bästa spelarnas höns. De är de mest lojala kunderna, de som spelar mest och som med tiden (och med de pengar som spenderats och vunnits) har förtjänat rätten till personlig behandling.

 VIP-chefens roll på kasinon

Hittills har jag bara gett dig en mycket kortfattad och partiell version av rollen som VIP-ansvarig på ett kasino. Det är dock inte tillräckligt att bara kalla dem för ”guider”. VIP-ansvariga är ansvariga för att skaffa och behålla kunder i högre prisklasser för speloperatörer.

Det är de som har den känsliga uppgiften att skräddarsy bonusar och kampanjer för den här typen av kunder och erbjuda högsta möjliga kundvård. I dagens hårt konkurrensutsatta spelbransch är de så kallade ”valarna” en oumbärlig resurs för operatörerna, en stabil och pålitlig inkomstkälla som ofta ger nya kunder.

Vad gör han exakt?

Konkret är VIP-chefen en person som arbetar med marknadsföring och till och med med enskilda relationer med kunder som spenderar mer pengar. Många casinon kontaktar VIP-spelare via telefon eller e-post för att erbjuda dem exklusiva bonusar eller kampanjer, och det finns alltid en VIP-chef, eller flera, bakom dessa idéer.

VIP-spelare har ofta förmånliga supportkanaler och följs vanligtvis av samma chef. Det är därför större kasinon behöver flera VIP-ansvariga, vilket gäller för alla speloperatörer, till exempel:

Hur man blir VIP Manager på ett kasino: Krav

Det är inte omöjligt att spela rollen som Casino VIP Manager, men det är inte heller så lätt.  Först och främst måste du ha en lämplig bakgrund:

Du måste först ha erfarenhet av kundservice, helst inom den relevanta branschen: kasinon, sportspel eller spel i allmänhet. Om du har arbetat som kundansvarig har du en gedigen grund att stå på.

Casinon söker yrkesverksamma som också har en påvisbar förmåga att nå och överträffa vissa mål för förvärv eller försäljning. Kort sagt, personer som kan öka spelrummets intäkter.

Övriga färdigheter som efterfrågas hos VIP-ansvarig

Kundanskaffning och kundbevarande: det vill säga förmågan att attrahera nya kunder och se till att de förblir aktiva så länge som möjligt i tiden (utopiskt: för evigt).

Relationsbyggande: en uppsättning mjuka färdigheter som kan bidra till hur du interagerar med andra. Från verbal och icke-verbal kommunikation till lyssningsförmåga, empati, emotionell intelligens och teambuilding.

Strategisk ledning: Utveckling av grundläggande färdigheter för att vägleda och hantera ledningsprocesser som leder till att affärsstrategier definieras och genomförs på ett effektivt sätt.

Hur mycket tjänar en Casino VIP Manager?

Juniorpersoner med mindre än tre års erfarenhet inom området kan sikta på en årlig bruttolön på mellan 30 000 och 45 000 dollar per år. Det är uppenbart att en ledande person som redan har flera års erfarenhet av att utföra uppgifter som VIP-chef på ett kasino, kanske i flera olika verkligheter, kan sträva efter mycket högre siffror.

Smart arbete på nätcasinon

Smart working är ett mycket aktuellt ämne idag, men inom spelbranschen har det varit en etablerad praxis i flera år.

Å andra sidan är det i många fall möjligt att ha alla verktyg att arbeta hemifrån i Sverige utan att gå till kontoret. Med hjälp av system för snabbmeddelanden, röst- och audio-videochatt, e-post och så vidare är det i dag möjligt att hålla ständig kontakt med kollegor och chefer utan att behöva befinna sig på samma plats.